<< Tillbaka

Gula Hundens hemsidemallar

Här kan du se några av våra hemsidemallar. Vi visar dem i olika färgvarianter och teman så att du kan få inspiration för hur du vill att din hemsida ska se ut. Vi kommer gärna med goda råd om färgsättning och bilder som passar för din verksamhet, bransch och målgrupp.

När du beställer en hemsida utifrån någon av våra designmallar kommer vi överens om vilken mall du vill använda och vilka anpassningar du vill göra i mallen. Vi kan lägga till och ta bort element/avdelningar som finns i mallen, till exempel om det finns fyra ”boxar” på startsidan så kan du få sex, åtta, eller hur många som helst. Anpassningarna skapar vi utifrån dina önskemål, din verksamhet och vilka affärsområden eller rubriker du vill lyfta fram på startsidan.

Därefter byter vi ut alla färger i mallen så att de passar till din logotyp, grafiska profil och de bilder som vi använder på din hemsida. När vi har gjort anpassningarna presenterar vi ett förslag som du får ge oss synpunkter på.

Förutom design och layout lägger vi till alla dina kontaktuppgifter och de undersidor du önskar. Dessa visas då i huvudmenyn på din hemsida och på undersidorna kan du presentera ditt företag, dina produkter/tjänster i text och bild samt till exempel lägga upp nedladdningsbara dokument och länka till samarbetspartners. Efter att hemsidan är klar kan du i framtiden själv ta bort eller lägga till hur många undersidor som helst. Du kan ändra eller ta bort text och bild. Lägga upp nyheter eller blogga, publicera videoklipp, länkar, dokument och mycket mer.

I våra mallar ingår mobilanpassning av din hemsida och du kan se hur den responsiva designen anpassar sig till olika skärmstorlekar genom att förminska webbläsarfönstret eller titta på mallen i din padda/mobil. Mobilanpassningen kvalitetssäkrar vi sist i processen och därefter publicerar vi din nya hemsida på webben.


Tips till dig när du ska beställa en ny hemsida

Innan du bestämmer hur du vill att din hemsida ska se ut och vad den ska innehålla kan du ställa dig själv följande frågor:

- Vad är syftet med min hemsida?
Till exempel ökad försäljning, varumärkesmarknadsföring, få besökare att hitta till min lokala butik/lokal, information om priser/produkter/tjänster, blogg, Community etc. Den här informationen hjälper oss att anpassa design, layout och innehåll för att hemsidan ska konvertera i så hög utsträckning som möjligt.

- Vilka är nyckelorden för syftet med min verksamhet.
Fundera på vilken typ av söktermer din målgrupp kan tänkas använda när de googlar efter dina produkter/tjänster. Är din verksamhet lokal, nationell eller internationell. Den här informationen hjälper oss att förbättra sökmotoroptimeringen för din hemsida.

- Vilken är min målgrupp?
Om din målgrupp t ex är advokater så bör designen på din hemsida attrahera den målgruppen i första hand och du måste kanske kompromissa med dina egna känslor för färg och form.